poniedziałek, 23 marca 2015

POS, czyli graficzne materiały reklamowe


Aby skutecznie zwrócić uwagę Klienta na dany produkt podstawowym narzędziem stosowanym przez agencje promocyjne są tak zwane materiały POS (Point of Sales Materials). Funkcja graficznych materiałów reklamowych ważna jest szczególnie w obiektach samoobsługowych z racji tego, że zdecydowana większość konsumentów decyzję o nabyciu konkretnego produktu podejmuje przed półką sklepową. Materiały POS pełnią dość zróżnicowane funkcje i podzielić możemy je na kilka grup. 

  1. Elementy ułatwiające klientowi poruszanie się w obszarze punktu sprzedaży, dzięki którym szybciej odnajdzie interesujące go produkty,
  2. Elementy promocyjne w formie degustacji,
  3. Elementy dostarczające podstawowych informacji o produkcie ułatwiające podjęcie decyzji o kupnie bez angażowania personelu sklepowego,
  4. Elementy informujące klienta o cenie pozwalające zredukować czas zakupów.



Do najczęściej stosowanych elementów graficznej formy reklamy należą:

  1. Stojaki na ulotki lub stojak w postaci atrakcyjnie wykonanego podajnika, na którym umieszczony jest produkt,
  2. Standy, czyli kartonowe reklamy stojące ustawiane w widocznych miejscach punktów sprzedaży o przeróżnych rozmiarach i kształtach (najczęściej spotykane miejsca to stoiska dużych hipermarketów, w kinach, a także na stacjach benzynowych), 
  3. Lightboxy, podświetlane kasetony, w których znajdują się drukowane materiały reklamowe w postaci plakatów lub ulotek,
  4. Wobblery, czyli miniaturowe kopie opakowań produktów, kołyszących się na plastikowym lub papierowym pasku,
  5. Potykacze - systemy wystawiennicze stosowane na zewnątrz jak i wewnątrz sprawdzające się w ekspozycji gotowych form reklamy takich jak plakaty czy fotografie,
  6. Hangery, reklamy wykonane z kartonu podwieszana pod sufitem,
  7. Dyspensery, kartonowe elementy reklamowe z kieszonkami na ulotki promujące promowany towar lub próbki towarów.


Do pozostałych materiałów POS można również zaliczyć reklamy podłogowe, chorągiewki, zawieszki na drzwi czy rewersy paragonów kasowych. Generalnie zadaniem projektantów materiałów reklamowych jest stworzenie form reklamowych pozwalających wyróżnić dany produkt na tle setek lub nawet tysięcy towarów umieszczanych na sklepowych regałach.

9 komentarzy:

  1. Bardzo dobry artykuł - w jasny sposób tłumaczy czym jest POS i dlaczego to takie ważne. ;) Standy reklamowe, reklamy podłogowe czy inne takie to naprawdę dobrze działają, choć niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę podczas codziennych zakupów.
    Pozdrawiamy serdecznie,
    Edelweiss

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak na dobrą sprawę gadżety reklamowe są bardzo fajnym sposobem na pokazanie własnej marki. Ja tak czeto robię, że tego typu rzeczy personalizuję u https://www.maxsc.com.pl/ poprzez grawerunek laserowy. Mam pewność, że tak moje gadżety będą bardziej trwałe.

    OdpowiedzUsuń
  3. No, a co sądzicie o tradycyjnych formach reklamy? Znalazłam w sieci namiar na firmę https://adlove.pl/pl/scianki-reklamowe-136/ która specjalizuje się nowoczesnymi systemami reklamowymi i chciałabym, aby stworzyli dla mnie ściankę a także stojak na ulotki. Czy to dobry wybór?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak naprawdę w dzisiejszych czasach nie potrzeba wiele, aby stworzyć świetną i interesującą reklamę. Wejdźcie sobie na stronę https://push-ad.com/cennik/ i koniecznie sprawdźcie, jak działa reklama związana z przypomnieniami o subskrybcjach i zachęca do robienia zakupów przypomnieniami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o reklamę w sieci, to warto moim zdaniem zainwestować w skuteczne pozycjonowanie. Przed podjęciem działań pozycjonerskich wypadałoby też dokonać audytu strony pod kątem SEO https://dolp.pl/audyt-stron/. Taki audyt pozwala ocenić stopień optymalizacji strony www pod wyszukiwarkę. Dzięki niemu można wprowadzić wymagane korekty, które pozwolą zająć stronie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

      Usuń
  5. Świetnie napisany artykuł, osobiście uważam, że materiały POS i ekspozycje są jedną z najlepszą form reklamowych. Kiedyś koleżanka zleciła firmie Exposite zaprojektowanie specjalnych standów i ekspozytorów, które nie tylko przyciągały wzrok klientów ze względu na atrakcyjny wygląd ale również przekładały się na decyzje o zakupie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ścianki reklamowe są rewelacyjnym rozwiązaniem. Jednak jeśli już się zabierać za reklamę to najlepiej zrobić to kompleksowo. W ten sposób działa Nakatomi, a konkretnie pani Kasia i Oliwia z ich zespołu. Można liczyć na ich duże doświadczenie w działaniach ma skalę światową.

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój czas jest cenny. Pozwól nam zająć się kompletacją zamówienia , a Ty skup się na swoim biznesie.

    OdpowiedzUsuń