piątek, 9 stycznia 2015

Niestandardowe formy reklamy wewnętrznej

Kampanie w formie reklamy wewnętrznej realizowane są w pomieszczeniach wykorzystywanych do różnych celów. Głównie są to nośniki reklamy zlokalizowane wewnątrz dużych sieci handlowych, hal sportowych, w kinach, w łazienkach (toaletach) czy restauracjach i klubach fitness. Dzięki tej odmianie istnieje możliwość przede wszystkim:

- Precyzyjnego dopasowania przekazu reklamowego (dobrym przykładem będzie stosowanie przekazów adresowanych na przykład tylko do mężczyzn lub kobiet).
 
- Dotarcia do wąsko wyselekcjonowanej grupy odbiorców, powiedzmy ze względu na styl ich życia. Wybór poszczególnych lokalizacji umożliwia nam precyzyjne dotarcie do zawężonych grup docelowych prezentujących określony segment rynku – tak zwane lifestyle media.

Wiele form lokalizacji reklamy wewnętrznej „indorowej” (z angielskiego Indoor – reklama wewnętrzna) budzi spore kontrowersje, zwłaszcza, jeżeli chodzi o tak zwaną „reklamę łazienkową" (w toaletach).  Zapamiętywalność takich przekazów jest bardzo wysoka, kształtuje się ona na poziomie 80-95%, a wykorzystując zaskakujący pomysł, możecie skutecznie trafić z przekazem do określonych adresatów działań promocyjnych. Taka reklama posiada cechy, które wyróżniają ją na tle innych kanałów komunikacji marketingowej. Eliminujemy tak zwany efekt „zappingu" (zapping - nabieranie prędkości, potocznie określane jako "skakanie po kanałach" blokach reklamowych nadawanych w telewizji) i w momencie kontaktu wzrokowego pozostaje jedynym źródłem przekazu.  Istotnym elementem jest stosowanie tutaj elementu niespodzianki i zaskoczenia, dzięki czemu założone cele zrealizowane mogą być dwukanałowo - akcjami realizowanymi przez agencję marketingu oraz niezależnymi i darmowymi w mediach.

Dodatkowo rozróżniamy działania promocyjne realizowane wewnątrz multipleksów, reklamy typu off-screen (poza ekranem), bądź on-screen (na ekranie). Możecie również spotkać się z terminem ambient mediów, czyli na kreatywnym sposobie wykorzystywania przestrzeni (ambient - otaczać). Plakaty, banery, naklejki, czy digital storefronty reagujące na ruch i dotyk witryny.

Niewątpliwie niestandardowa forma reklamy zdobywa w Polsce coraz większą popularność, stając się ważnym elementem uzupełniającym działania promocyjne wykorzystujące mass-media. Tym samym w walce o klienta agencja promocyjna Savoir zachęca do wykorzystywania niestandardowej (nietypowej) formy promocji związanej z zaskoczeniem i wykorzystaniu niekonwencjonalnych technik przekazu.

4 komentarze:

  1. Niestety ja taką reklamą jeszcze nie miałem okazji się zająć i nie próbowałem jej nigdy. Bardziej interesuje mnie reklamowanie się poprzez social media. Doskonale te formy zostały opisane w https://kaizen.info.pl/aktualnosci/aktualnosci-z-rynku/271-3-formy-skutecznej-promocji-w-social-mediach i moim zdaniem jest to świetna sprawa w dzisiejszych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy nie słyszałam o takim czymś i musze przyznać, że ja całkiem niedawno poznałam zalety powiadomień push. Tym bardziej, że jak jeszcze czytałam na stronie https://push-ad.com/blog/notyfikacje-web-push-maja-najwyzszy-poziom-ctr-w-mediach/ to mają one dość wysoki wskaźnik CTR co mnie akurat interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawie napisany artykuł. Jeżeli szukacie firmy, która zajmuje się outsourcingiem i obsługą informatyczną firm to polecam wam zajrzeć na https://7l.pl.

    OdpowiedzUsuń
  4. Reklama jakby nie patrzyć jest dźwignią handlu, nie ma szans na biznes bez dobrej kampanii reklamowej. A odnośnie rozmaitych boksów reklamowych, to nie sposób sobie je wyobrazić bez poliwęglanu https://techplast.group/pl/poliweglan-komorowy-katowice.

    OdpowiedzUsuń