Specjalizacja i rozwój współczesnego rynku sprawia, że coraz częściej firmy zaczynają zwracać swoją uwagę na zalety outsourcingu, które wpływają nie tyle, na jakość pracy, co na dość duże oszczędności związane z wprowadzeniem tego typu obsługi. Wahania wskaźników makroekonomicznych, nowe technologie zmieniające reguły gry w wielu branżach, Wszystko to ma wpływ na zachowania klientów oraz skuteczność sił sprzedaży w firmach. Przypomnijmy, że outsourcing to przede wszystkim zlecanie przygotowanym do tego typu zadań zewnętrznym agencjom promocyjnym procesów niezbędnych dla funkcjonowania własnej firmy. Zadania te realizowane są o wiele efektywniej niż byłoby to możliwe we własnym zakresie. O efektywności decyduje to, że podpisując umowę z firmą outsourcingową, nie zatrudniacie pojedynczego fachowca, lecz korzystacie z porad innych ekspertów i całej wiedzy zgromadzonej w firmie doradczej.
Outsourcing sił sprzedaży to przejęcie odpowiedzialności za realizację planów sprzedażowych firm i budowanie przede wszystkim świadomości marki. Dbałość, o jakość relacji biznesowych ze stałymi klientami, stosowanie sprawdzonych i efektywnych metod rozwoju umiejętności sprzedażowych i menedżerskich zespołu obsługującego projekt.
Dobrze zarządzane obszary działania sił sprzedaży to między innymi:
- Zatrudnianie nowych handlowców
- Wprowadzenie produktów do sprzedaży,
- Raportowanie wyników sprzedaży do top managementu
- Prognozowanie wolumenu zleceń
- Wdrażanie programów wynagrodzeń
- Motywowanie handlowców