czwartek, 11 września 2014

Reguły merchandisingu na rynku polskim i zagranicznym

Jak wiecie merchandising, jest jednym z kluczowych działań w procesie nowoczesnej sprzedaży i każda poważna sieć handlowa organizuje swoją sprzedaż według tych reguł. Mechanizmów merchandisingowych mających nakłonić klienta do zakupów produktów określonego rodzaju, bądź po prostu zrobienia większych zakupów.  Oczywiście trzeba tutaj zaznaczyć, że nawet najpiękniej urządzone stoisko lub sklep samo się nie sprzeda, do tego celu potrzebny jest sprzedawca, hostessy, serwisanci i koordynatorzy. Szczególnie jeśli jest to pracownik zdyscyplinowany  i doświadczony w branży promocyjnej.

Kontrast w merchandisingu jest słowem bardzo istotnym, odnosi się zwłaszcza do barw wykorzystując go zarówno przy wywoływaniu emocji, jaki i przy stosowaniu kontrastów cenowych (takim zestawieniu produktów, by cena potencjalnie wysoka wydała się dla nas atrakcyjna). Kolory są najważniejszą częścią całego procesu nazywanego merchandisingiem, polegającym na przyciąganiu uwagi, ułatwianiu klientowi identyfikacji produktów oraz wpływaniu na ich zapamiętanie.

Doglądanie ekspozycji, wykładanie towaru i organizacje promocji w przypadku bardzo dużych producentów wymaga zatrudnienie już firmy merchandisingowej, zwłaszcza kiedy pojawia się potrzeba zaopiekowania półkami sklepowymi w dziesiątkach lub setkach sklepów w całej Polsce. Producent korzystający z usługi agencji merchandisingowej, ustalić może jakie sklepy podlegają serwisowi, zamówić raportowanie prac, czy jakościowo-ilościowy monitoring zatowarowania. Więcej tego typu informacji znajdziecie tutaj (savoir.com.pl)

Merchandising to pełen wachlarz usług pośród których znajduje się dystrybucja materiałów POS, organizacja eventów, przeprowadzanie ankiet i akcji ulotowych. Sposób działania agencji merchandisingowej pomoże wam na wykonanie najważniejszych zadań związanych z nowoczesną formą sprzedaży.