środa, 10 grudnia 2014

Event marketing jako współczesna forma promocji

Od kilku lat pojęcie event marketingu (organizacji imprez będących formą promocji) staje się coraz bardziej popularne w Polsce. Jest to znakomita i skuteczna forma komunikacji z konsumentami. Event marketing jest narzędziem promocyjnym polegającym na organizowaniu wydarzeń bądź imprez masowych służących realizacji celów firm reklamujących się. Dotyczy to zarówno klientów, jak i decydentów, kontrahentów i środowisk opiniotwórczych.

Jeżeli spojrzeć na Historię event marketingu, to sięga ona starożytności, gdzie już wtedy były skutecznym narzędziem budowania wizerunku i narzędziem sprawowania władzy. W dzisiejszych czasach wykorzystywane są do tego celu wielkie imprezy sportowe, przyciągając uwagę setek tysięcy ludzi przez kilka tygodni.

Głównym celem eventów organizowanych przez firmy współpracujące z agencjami promocyjnymi jest oddziaływanie na odbiorców produktów, polegające na przekazaniu im informacji, które mają w odpowiednim stopniu zwiększyć wiedzę na temat produktów lub usług oraz samej firmy. Będą świetnym pomysłem, jeżeli zależy wam na dotarciu do masowego odbiorcy i realizacji przez firmę promocyjną organizującą event podstawowych zamierzeń, czyli dotarcie do jak najszerszego kręgu odbiorców (w tym zainteresowanie konsumenta i zdobycie rozgłosu medialnego).

Event marketing najczęściej realizowany jest poprzez organizowanie wydarzeń z elementami zabawy oraz konkursami dla dzieci, imprez firmowych związanych z wręczaniem nagród, spotkań konferencyjnych itp. Korzyścią niewątpliwie jest wzrost sprzedaży związany z miejscem eventu (regionem), a zwłaszcza rozpoznawalność marki i pozyskiwanie nowych klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz