środa, 26 listopada 2014

Outsourcing sił sprzedaży - rozwój umiejętności sprzedażowych

Specjalizacja i rozwój współczesnego rynku sprawia, że coraz częściej firmy zaczynają zwracać swoją uwagę na zalety outsourcingu, które wpływają nie tyle, na jakość pracy, co na dość duże oszczędności związane z wprowadzeniem tego typu obsługi. Wahania wskaźników makroekonomicznych, nowe technologie zmieniające reguły gry w wielu branżach, Wszystko to ma wpływ na zachowania klientów oraz skuteczność sił sprzedaży w firmach. Przypomnijmy, że outsourcing to przede wszystkim zlecanie przygotowanym do tego typu zadań zewnętrznym agencjom promocyjnym procesów niezbędnych dla funkcjonowania własnej firmy. Zadania te realizowane są o wiele efektywniej niż byłoby to możliwe we własnym zakresie. O efektywności decyduje to, że podpisując umowę z firmą outsourcingową, nie zatrudniacie pojedynczego fachowca, lecz korzystacie z porad innych ekspertów i całej wiedzy zgromadzonej w firmie doradczej. 

Outsourcing sił sprzedaży to przejęcie odpowiedzialności za realizację planów sprzedażowych firm i budowanie przede wszystkim świadomości marki. Dbałość, o jakość relacji biznesowych ze stałymi klientami, stosowanie sprawdzonych i efektywnych metod rozwoju umiejętności sprzedażowych i menedżerskich zespołu obsługującego projekt. 

Dobrze zarządzane obszary działania sił sprzedaży to między innymi:
  • Zatrudnianie nowych handlowców
  • Wprowadzenie produktów do sprzedaży, 
  • Raportowanie wyników sprzedaży do top managementu
  • Prognozowanie wolumenu zleceń
  • Wdrażanie programów wynagrodzeń
  • Motywowanie handlowców
Według badań prawie 45% ankietowanych szefów sił sprzedaży uważa, że skuteczność działań marketingowych we wzbudzaniu zainteresowania klientów wymaga znacznej poprawy. Dlatego warto efektywne wykorzystać możliwości, jakie dają wam formy usług outsourcingowych. Więcej informacji dotyczących outsourcingu sił sprzedaży znajdziecie w tym miejscu http://savoir.com.pl/outsourcing-sil-sprzedazy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz